Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011


3 σχόλια:

  1. Καλημέρα στα μέλη του συλλόγου. Εύχομαι καλό μήνα και πολλές μα πολλές δημοσιεύσεις βιβλίων εν όψη της 15 δεκέμβρη-ημέρα του εσπεραντικού βιβλίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητοί μου,
    Μετά από υπόδειξη φίλου σάς επισκέφτηκα και χαίρομαι που διαπιστώνω ότι και στη χώρα μας γίνεται πράγματι σοβαρή δουλειά γι' αυτή την υπέροχη ιδέα της τεχνητής διεθνούς γλώσσας.
    Ανήκω σ' αυτούς, τους ενδεχομένως λίγους, παράξενους, που αρνούνται να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι πρέπει υποχρεωτικά να διδασκόμαστε τη γλώσσα ενός ξένου λαού για να μπορούμε να λειτουργούμε στην ίδια μας τη χώρα.
    Παρά τα όσα συμβαίνουν εσχάτως ερήμην μας, παρ' όλα όσα προσβλητικά και ταπεινωτικά μας καταμαρτυρούν οι φίλοι και οι εχθροί μας, εγώ εξακολουθώ να είμαι υπερήφανος για την πανάρχαια γλώσσα μου, την πανέμορφη πατρίδα μου και τον υπέροχο λαό της.
    Όταν με υποχρεώνουν να μάθω μια ξένη γλώσσα για να μπορέσω να ζήσω στον τόπο μου, θεωρώ ότι υποτιμάται η γλώσσα μου και εξευτελίζεται ο πολιτισμός μου.
    Γιατί να μαθαίνω εγώ Αγγλικά κι όχι οι Άγγλοι Ελληνικά;
    Βέβαια όλος ο κόσμος είναι πια μια πατρίδα, βέβαια η τεχνολογία έφερε όλους τους λαούς της γης κοντά, είμαστε όλοι συνάνθρωποι, συντοπίτες, γείτονες, μακάρι να μπορούσαμε να είμαστε και πραγματικοί φίλοι.
    Πρέπει λοιπόν να επικοινωνούμε άμεσα, το καταλαβαίνω, αλλά πώς να επικοινωνούμε;
    Γιατί με μια επιλεγμένη (με ποιά κριτήρια άραγε;) εθνική γλώσσα κι όχι με μία τεχνητή, ουδέτερη, γλώσσα που να ανήκει το ίδιο σε όλους;
    Ποιους θίγει αυτό; ποιους ενοχλεί;
    Γίνατε αφορμή να περιπλανηθώ στο διαδίκτυο και με μια πρώτη ματιά διέκρινα πως η Εσπεράντο, που εσείς χρησιμοποιείτε, είναι γλώσσα πλήρης όπως όλες οι υπόλοιπες γλώσσες.
    Το λέω αυτό γιατί είδα πως υπάρχουν χιλιάδες βιβλία γραμμένα στη γλώσσα αυτή, τόσα που πραγματικά έμεινα έκπληκτος.
    Θα τη μάθω λοιπόν τη γλώσσα κι ας είμαι μεγάλος, θα τη μάθω και θα επανέλθω δριμύτερος,
    φιλικά
    Στέλιος Στεργίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριοι,
    Είμαι άσχετος με την Εσπεράντο αν και φιλικά διακείμενος.
    Δε μου δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να ασχοληθώ με την υπόθεση αυτή, παρά το ότι έχω έναν πολύ παλιό φίλο, που είναι από τα νιάτα του εσπεραντιστής και ένθερμος οπαδός της διεθνούς γλώσσας.
    Αυτός, από τα πρώτα νεανικά του χρόνια, αδιαλείπτως μέχρι και σήμερα στα δεύτερα -ήντα του πια, ασχολείται φανατικά με τη γλώσσα αυτή, όπως λέει έχει φίλους σε πολλές χώρες του κόσμου και σε όλες τις ηπείρους, και ταξιδεύει συχνά, πηγαίνει σε συνέδρια, γιορτές και παρόμοιες εκδηλώσεις.
    Ο φίλος μου σέ όλα αυτά τα χρόνια που τον γνωρίζω, μου έδωσε κάποτε κάποια έντυπα, κάποια κατατοπιστικά φυλλάδια, αλλά μόνο αυτό. Περιέργως ποτέ δεν προσπάθησε να πείσει εμένα ή άλλον από τους κοινούς φίλους μας να μάθουμε τη γλώσσα ή να ασχοληθούμε με αυτή τη διεθνή κίνηση.
    Τώρα, που συνταξιούχος πια, βρήκα το χρόνο να "παίξω" με το κομπιούτερ του εγγονού μου, περιηγήθηκα μερικές από τις πάμπολλες σελίδες για την Εσπεράντο στο διαδίκτυο και, βέβαια, αν και όχι εντελώς αδαής, εντυπωσιάστηκα.
    Έτσι κάπως βρήκα κι εσάς, και καταθέτω ενισχυτικά στην καλή σας δουλειά, αυτά τα λίγα φιλικά λόγια.
    Είναι μάλλον αργά για μένα να μάθω αυτή ή όποια άλλη γλώσσα, όμως μπορώ να συμπαρασταθώ στην κίνησή σας και το κάνω.
    Nίκος Τσούνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή